Sunday, November 8, 2009

DEMOSTRAT!!! Sitges-Barcelona MÉS ràpid amb bicicleta que amb tren!!!

Sí, sí! Ja sé que ara tocava la primera entrada sobre la Guia de Viatges d'Irlanda (i la tinc mig feta) però feia tant de temps que volia fer aquesta entrada que no em puc resistir a posar-la directament!!! ;D

I es que per fi puc dir i comprovat empíricament per mi mateix que vaig més ràpid a Barcelona en bicicleta que amb la merda de la Renfe i/o amb cotxe amb un dia mitjà de retencions!!!

Començo pel principi! Jo, com molts, fa molts anys que he de pujar diàriament cap a Barcelona i els darrers dos anys la sensació d'impediment circulatori s'ha anat incrementant arribant a l'actual situació de "caos" impossible de millorar... Per exemplificar-ho aquí teniu els esdeveniments:

- Trànsit decideix la "intel.ligentíssima" mesura de posar el límit de 80 km/h des de CASTELLEDEFELS fins a Barcelona, amb l'agreujant de que el poden baixar fins els 40 km/h!!! Primer de tot aclarir que de cap manera està demostrat que es contamini menys (puc assegurar que el meu cotxe consumeix més per tant contamino més que abans quan anava a 100/110 km/h).


I segon NO SERVEIX com a mesura de regular el trànsit ja que quan hi ha retencions segueixen havent-hi retencions, i l'únic que aconsegueixen amb aquesta mesura és aturar el trànsit abans d'arribar a Barcelona perquè la ciutat estigui més fluida... De manera que ens trobem al Petrocat (Castelldefels) amb cartells de 40km/h AMB ELS CARRILS BUITS per arribar amb una cua de més de 6 kilòmetres (per la velocitat obligada) a l'Alcampo i que després et torni a aparèixer el 80km/h i puguis anar a l'entrada de la ronda a més de 100km/h...

- Trànsit decideix MALVERSAR els diners públics amb unes obres de més d'1 any i mig arreglant Les Costes per convertir-les suposadament amb una carretera turística per gaudir de les vistes a lo "Costa Azul" Francesa...


Obviant això sí que durant el trajecte la vista que tindrem serà la de 3 canteres que estan destrossant el Massís del Garraf i posen en evidència la nul•la implicació del govern en imposar la Llei de protecció dels Parcs Naturals situant-nos a anys llum de l'esforç de molts altres països per preservar els seus medis naturals...

De manera que el suposat turista "enganyat" que voldrà veure la GRAN vista que tenim a les costes... s'estarà menjant la pols dels 3000 camions que no deixen de circular per la carretera, i en un futur pròxim també el fum tòxic de la incineradora on cremarem tota la MERDA de Barcelona perquè com ens ha recordat l'Ajuntament, ja no som Penedès... sinó Barcelona com mostren per exemple TOTES les similituds amb els grans veïns històrics de post-peatge en amunt...

EN RESUM: implicació REAL de la millora de les Costes??? POSAR LÍNIA CONTINUA ALS 15 KILOMETRES DE CARRETERA!!! I d'aquesta manera TOTS fem el passeig turístic a diari a una velocitat mitjana de 30km/h menjant-nos la pols/fum dels 300 camions/hora que circulen per Les Costes sense poder-los ADELANTAR! I de pas aturant novament el trànsit ben lluny de la seva estimada ciutat...

- RENFE: Què he de dir d'aquesta companyia... que únicament ens ATRACA diàriament per subvencionar les línies INVIABLES de la resta de l'estat? I que presenta un NIVELL LAMENTABLE d'eficiència/comunicació/implicació/respecte envers els seus usuaris??? Un bon resum? MERDA DE RENFE!!!


Després del desastre amb l'arribada de l'AVE, el tall de la nostra línia, els endarreriments DURANT MESOS, la destrossa de la línia de FGC... que trobem? Doncs que no us ENGANYIN amb resultats anuals: HAN MODIFICAT ELS HORARIS per establir que la durada en tren de Sitges a Barcelona sigui de ni més ni menys que 40 MINUTS!!! Quan des de fa més de 15 anys el mateix trajecte es trigava mitja hora!!! I la raó és la de NO haver de complir amb la norma de que si arribàvem 15 minuts tard ens donaven nou bitllet... La realitat: que tot i així encara hi ha dies que passa!!! O sigui 40+15= 55 MINUTS de Sitges a Barcelona!!!


I amb tota aquesta quantitat de text QUÈ vull demostrar? Doncs bé, avui hi havia la PEDALADA ECOLÒGICA-POPULAR BARCELONA-SITGES. En la que sortíem del Camp Nou, anàvem per Hospitalet, Cornellà, Sant Just, Sant Joan Despí i pillàvem la C-245 fins a Castelldefels on encaràvem Les Costes... Quan anàvem per Sant Joan Despí he passat per davant de l'edifici on treballo... i he pogut contabilitzar el temps que he trigat fins a Sitges: 1 hora i mitja!!! Amb l'agreujant del vendaval que feia avui amb el vent en contra tota l'estona que no ens ha deixat disfrutar de les baixades a Les Costes on havies de pedalar i tot per moure't de la canya que et donava el vent... O sigui, a càlcul fàcil, sense vent: 1 hora i quart!!!

Ara comparem amb la resta d'opcions:

- Cotxe: Amb les ACTUALS Costes-Línia Continua: 20-25 minuts + retenció a l'autopista: 30-40 minuts + camí impossible per cornellà-Sant Joan Despí pel "gran" invent del Trambaix: 12/15 minuts. TOTAL: 1 hora i 20 minuts!!!

- RENFE: (I AQUÍ VE LO GROS!!!) per arribar a l'edifici que he comentat abans tinc dos combinacions:

1- RENFE fins a Sants que ja hem dit que són MÍNIM: 45 minuts, de mitjana 50... + METRO (8 parades) 12/15 minuts + BUS 10 minuts: TOTAL: 1 hora i 15 minuts, si afegim el temps entre enllaçar i que agafes el transport: 1 hora i mitja!!!

2- La combinació locu-total: Perquè he d'agafar dos trens i això ja implica jugar-se-la DUES vegades amb els incompetents de la Renfe... Fins a Sants: 45/50 minuts + Fins a Sant Joan Despí: 15 minuts (20 quan va malament, o sigui cada dia) + Bus (10 minuts si encara hi és) o caminar 15 minuts. Aquí la poca afluència de trens que passen l'Hospitalet i van cap a Vilafranca (o sigui arriben a Sant Joan Despí) és poca de manera que perdo 10/15 minuts esperant tren. TOTAL: 1 hora i 40 minuts!!! I OJU! Estic siguent MOLT BENEVOLENT ja que fa dues setmanes vaig trigar un dia 1 hora i 45 minuts i a l'endemà: DUES HORES!!! En arribar a treballar...

I ara repassem: BICI: 75 minuts. Cotxe: 80 minuts. Tren: 90 i 100 minuts!!!

Pel que DEMOSTRAT!!! Si voleu anar a Barcelona AGAFEU LA BICI! És el mitjà més ràpid!!!


I això ens demostra la GRAN EVOLUCIÓ d'aquest país, de les seves INFRAESTRUCTURES, de la implicació amb el TRANSPORT PÚBLIC, la defensa del medi-ambient i en general la GESTIÓ dels recursos!!! Això sí, units per la Bicicleta ara hem de pertànyer a Barcelona i no a la Vegueria... I això perquè??? Si de Vilafranca a Sitges triguem mitja hora en bicicleta???

Gràcies al blog i als que ho hagueu llegit... Per fi m'he pogut desfogar amb aquest tema... VISCA SITGES i VISCA LA BICICLETA!!! ;)

8 comments:

Unknown said...

Molt bé nenito!!! és una de les entrades que més m'agraden!!! MOLTES FELICITATS!!!!

Unknown said...

jejeje estic d'acord Edu!!! .... Renfe a la foguera!!! Que soterrin les vies i facin carrils bici!!! :)

marinesku said...

edu, cada vegada m'agrada més el teu blog! (sobretot des de que ets famós i surts a la ràdio, també ho he escoltat, quina il·lusió i quin orgull!). la veritat és que seria per plantejar-se seriosament això d'anar en bici... l'únic dolent és que ens hauríem de dutxar en arribar a la feina, però per la resta, la veritat és que de puta mare, i tot el temps ij quartos que ens estalvairíem en el gimnàs!!!! seriously, plantejable!! en fi, vaig a fer una mica de ciència!! o potser hauria d'actualitzar el meu blog, que el tinc més mort...! BESITOW!

Guybrush Threepwood said...

Eisss! Moltes gràcies pels comentaris!!! ;) Es nota que sabem el que és agafar la renfe dels nassos...

Marranu sí que es podria començar a valorar lo de posar vestuaris a la feina... i lo millor és la idea del Adrià... tanta història de soterrar la via pos que ho facin i a sobre que hi posin una via verda per les bicis!!! ;)

Per cert marranu... realment toca actualitzar ya mismooooo! ;D

Emmapetrés said...

gran entrada si senyor!!
m'alelgro que t'agradi el nostre blog, mica en mica anirem actualitzantlo més!
mr nobody no vaig tenir el plaer de veure-la, ja que currava al festival i no podia amb totes les pelis, pero la tinc en la meva llista de pendents!!
de nou gràcies per pasarte pel nostre blog i si tens alguna suggerència, ara ja tenim correu electronic

inthepopcorner@gmail.com

i no t'oblidis de fer-te fan al facebook, q axi veuràs sempre les actualitzacions!!

Anonymous said...

DCC - Estoy totalmente de acuerdo. Y espero poder aportar más con estas ideas.
Si los gestores de tráfico frenan las salidas de la ciudad y podían salir 10.000 vehículos/h y con el freno solo salen 8.000 resulta que durante una hora 2.000 vehículos han estado contaminando nuestra bonita ciudad. Y no solo eso, esos 2.000 vehículos/h han generado más complejidad de tráfico del necesario con lo que probablemente podríamos hablar de más del doble, más de 4.000 vehículos han contaminado la ciudad por una MUY MALA GESTIÓN DE TRÁFICO.
Añado que todas las estadísticas hablan claro de que el aburrimiento produce SUEÑO y el SUEÑO produce ACCIDENTES. Límites 24/h no dinámicos según circuntancias del trafico no solo no bajan la contaminación si no que la aumentan, y además producen accidentes.
Ahora vamos con el concepto TIEMPO. El de miles de catalanes desplazándose cada día es TIEMPO PERDIDO, y también DINERO. Las empresas de servicios, los transportes se vuelven menos productivos, ¡si señor!, en medio de la crisis lo mejor es perjudicar a nuestra economía lastrando los puntos vitales, uno de ellos el transporte. Un transporte lento significa ser menos productivo, un transporte más caro y menos competitivo, y en el sector servicios simplemente significa menos servicios más costos y de nuevo menos competitivo.
Las infraestructuras se crearon para ganar dinamismo y productividad, y los que nos gestionan la ciudad debieron suspender algunos conceptos de estos en sus asignaturas. Por consiguiente no deberían gestionarlas, deberían dimitir y admitir su error. Pero vivimos en un país donde no existe la vergüenza política, y el pueblo todavía no ha recibido lo suficiente, debemos parece ser todavía más castigados para hacernos reaccionar.
Propongo sinceramente crear el día del 10km/h de verdad puedo prometer y prometo que estadísticamente ese día si cumplimos la mortalidad en accidentes de tráfico se verá seriamente reducida o anulada.

Guybrush Threepwood said...

Muchas gracias por tu comentario! ;)

Pues sí, realmente el principal problema se llama "vivir a espaldas de la realidad". O lo que es lo mismo tomar decisiones sin previsión ni intentar mirar hacia delante con suficiente prevision para ver que el modelo "coche-desplazamiento-hasta-la-puerta" es inviable en la situacion actual de saturacion de toda la zona de Barcelona.

Es todo un conjunto de decisones políticas que obviamente no respondian en ningun caso a la prevision. Por ejemplo, la de que todo se tenga que concentrar en un punto (Barcelona) y si es asi se ha de dar una respuesta mucho mas eficiente por parte del transporte publico y asi simplificar la congestion de las carreteras.

Despues de venir de Japon y ver lo que supone alli el transporte publico (coger el tren o el metro es vivir en la perfeccion absoluta de horarios/velocidad/intervalo de tiempo entre trenes) es cuando tienes claro hacia donde deberiamos ir y por el contrario ves la realidad que tenemos aquí...

En fin, como dices tampoco estamos "apretando" para que se modifique nada de todo esto y un gran ejemplo para mi es la línea continua en las costas, donde el consumo/contaminacion y colpaso es muchisimo mayor y a todo el mundo le da completamente igual...

Total! Seguiremos con la bici! ;D

Nacho said...

El mes gran es que a Espanya es obligatori tenir una dutxa a la feina i de fet practicament el 100% la te. Es on guarden el paper de water, lescala, etc ...